Alla inlägg den 6 maj 2011

Av leahozzy - 6 maj 2011 18:48

Jag har faktiskt börjat fundera över varför det ska tryckas nya sedlar och i nya valörer. När ska dessa användas? Du kan inte längre ta ut kontanter på banken utan bara i uttagsautomater - 500 kr. Affärerna vill helst inte att du ska betala med kontanter utan tar hellre kort, vilket jag tycker är frustrerande då jag hellre betalar med kontanter. Senast när jag var till mataffären så blev jag riktigt irriterad. Jag scannar själv in mina varor och har gjort så i flera år, men nu är scanningskassan inte längre bemannad, utan du ska helst sköta även den delen själv. Du kan bara göra det om du betalar med kort, vilket jag inte gör!!! Jag ställde mig snällt och väntade vid det som tidigare var självscanningskassan. Strax bredvid var en vanlig kassa. Det blev kö där så kassörskan kallade på mer personal att öppna en kassa till. All personal bara tittade på mig. När båda köerna var hjälpta tittade en kassörska på mig suckade lite och sa - "Du, jag kan hjälpa dig."

Jag kände som att jag fick be om ursäkt för att handla mat i denna affär och att jag bara var till besvär trots att jag scannar själv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards